torstai 9. helmikuuta 2012

Linjastosuunnitelmaluonnoksen kommentointi on päättynyt

Korso-Koivukylä-alueen linjastosuunnitelmaluonnosta kommentoitiin ahkerasti ja palautetta saatiin runsaasti niin sähköisten palautekanavien kautta kuin asukastilaisuuksissakin.

Kiitos kaikille suunnitelmaluonnosta kommentoineille!

Korso-Koivukylä-alueen linjaston suunnittelu jatkuu nyt siten, että kaikki saadut palautteet käydään läpi, minkä jälkeen linjastosuunnitelmaa työstetään ja tarkistetaan saadun palatteen perusteella projektiryhmän toimensta. Lopullinen linjastosuunnitelma julkistetaan kevään 2012 aikana.

Suunnitelmaan liittyvää keskustelua voi edelleen jatkaa täällä blogissa.

Jätä kommentti ja osallistu suunnitteluun!

10 kommenttia:

  1. Bussilinjan 613 yhteys on jatkuva Epinkoskentietä pitkin aina Mäkelänkadulle asti. Se on ainoa yhteys Ilolasta, Ilolan koulun lähellä asuville autottomille ihmisille. Bussi 63 kulkee Tikkurilan asemalle, mutta ei Mäkelänkadulle, Helsinkiin. Ei siis ole yhteyttä Helsinkiin enää Ilolan perällä Epinkoskentien päässä/Säveltie/Sointujalla asuville. Pysäkki pitäisi muutenkin saada lähemmäs Ilolan ja Tuusulan rajaa. Hyvä paikka olisi Epinkoskentien päässä tai Laulukujalla ja useita vuoroja, myös yhteys Leinelän päiväkotiin olisi hyvä esim. Koivukylän kautta takaisin Tuusulanväylälle, pikku pätkä ehä III välissä, näin jättäisin oman autonkäyttönikin vähemmälle. Ekologisuutta pyydän. Millä ihmeellä haemme 2 lastamme Leinelän päiväkodist julkisilla kun asumme aivan Ilolan perällä Epinkoskentien päässä. Ja millä 5. luokkalainen tyttömme kulkee Simonkallion ja Simonkylän kouluihin aikanaan??? Ihmettelen.

    VastaaPoista
  2. Olemme rakentamassa tämän vuoden aikana Ruskeasantaan ja tieto, että reitti 613 ollaan lakkauttamassa ja 63 reittiä muuttamassa, ei todellakaan ole meille iloinen yllätys! Toimiva bussiyhteys Tikkurilaan on oltava, sillä siellä on kaikki palvelut ja juna-asema. Kuljemme molemmat keskustassa töissä ja ihmisten aiemmat kommentit siitä, että reitin 623 bussit ovat tupaten täynnä, ei kuulosta houkuttelevalta.. Meille valitettavasti yksityisautoilu ei ole vaihtoehto, vaikka kohta sekin taitaa houkutella tuota bussilla köröttelyä enemmän.

    VastaaPoista
  3. 63 ja 613 tulee ehdottomasti säilyttää entisellään! Jo nyt varsinkin ruuhka-aikaan 63 ja 613 täyttyvät jo Kylmäoja-Koivukylänväylä välillä. Ei olisi mitään järkeä laittaa Ilolan busseja kulkemaan Koivukylän kautta, jolloin kaikki eivät edes enää mahtuisi bussiin.

    Lisäksi koululaisten täytyy päästä Ilolasta ja Kylmäojalta Simonkallion ja Peltolan kouluun.

    VastaaPoista
  4. En tiedä kommentoinko oikeaan paikkaan, mutta olen huomannut sellaisen asian, että bussilinja 633 (Korsosta Helsinkiin) kulkee Tuusulanväylää pitkin Käpylän juna-aseman ylitse. Tällöin olisi mahdollisuus vaihtaa bussista junaan ja matka aika Helsingin keskustaan vähenisi noin 10 minuutilla. Nykyään ei vain taida aikataulut osua kohdilleen, jotta tosta vaihdosta hyötyisi.

    VastaaPoista
  5. Epinkoskentien päästä olisi mukava päästä Helsinkiin myös aikaisin aamulla. Kehäradan valmistuttua bussista vaihto junaan Leinelässä ja Helsingissä oltaisiin jo klo 04. Mitä suunnitelmia on kehäradan junien kulusta yöaikaan ja aamuvarhaisella?

    Olishan se aivan mahtavaa päästä aina julkisilla töihin ja töistä kotiin myös aamuvarhaisella ja yömyöhällä :)

    VastaaPoista
  6. Tämä bussilinjojen alasajo Ilolasta oli todella verenpainetta nostava yllätys. Ala-asteikäiset lapset kulkevat linjalla 63 harrastuksiin Tikkurilan urheilupuistoon painavat harrastusvälinekassit mukanaan useita kertoja viikossa. Autolla kuljettaminen on mahdotonta, koska treenit osuvat vanhempien työaikoihin. Linjan 63 suunnitelma, ettei se enää kulkisi Ilolan kautta on melkoisen yllättävä, koska se on erittäin suosittu ja paljon käytetty linja. Toivottavasti näistä viesteistä on jotain apua suunnitelman peruuttamiseksi!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Saimmepas "63":n takasin, tosin linjanumerona on 625, ks: http://www.hsl.fi/FI/suunnittelu/Documents/KoKo2012/KoKo_perus_etel_.pdf :)

      Poista
    2. Lisään vielä, että se on suora linja Tikkurilaan, Leinelän asemalle, koivukylään jne. Järki voitti!

      Poista
  7. Ilolan / Kylmäojan asukasmäärä on jatkuvassa kasvussa. Ilolan koulussa (1.-4. lk) aloittaa tätä nykyä noin 30 oppilasta enemmän vuosittain opintiensä verrattuna vuoteen 2010 ja aiemmin. Tämä tarkoittaa, että vuonna 2014 syksystä alkaen Ilolan alueelta siirtyy Simonkylän kouluun joka vuosi yli 30 oppilasta enemmän. Syksyllä 2017 oppilasmäärän kasvu on siten jo yli 100 tämän hetken tasoon verrattuna. Valtaosa alueen lapsista / nuorista kulkee kouluun varsinkin talviaikaan linja-autolla. Miten linjasto- ja aikataulusuunnitelmassa varaudutaan kasvaviin oppilasmääriin? Jo tällä hetkellä aamu- ja iltapäivävuorot ovat ruuhkaisia ja lapset joutuvat seisomaan bussin käytävillä. Miksi koulureitille ei saada suoraa yhteyttä ilman hankalia vaihtoja?

    VastaaPoista
  8. Toivottavasti linja 731säilyy edes nykyiselään sillä Mikkolsta ei ole muuta bussi yhteyttä Helsinkiin.

    VastaaPoista