tiistai 22. marraskuuta 2011

3. suunnittelutyöpaja: Vantaan Akselin, Hakunilan yhteydet 4. suunnittelutyöpaja: Peijaksen yhteydet

Viikolla 47 järjestetään kaksi suunnittelutyöpajaa. 3. suunnittelutyöpajassa keskitytään Vantaan Akselin ja Hakunilan yhteyksiin. 4. suunnittelutyöpajassa keskitytään puolestaan Peijaksen yhteyksiin. Työpajoissa yhteyksiä ja niiden kehittämistarpeita tarkastellaan ja ideoidaan kootun lähtöaineiston pohjalta.

Mitkä ovat mielestäsi tärkeimmät asiat sekä Vantaan Akselin ja Hakunilan että Peijaksen yhteyksien tulevaisuutta pohdittaessa? Miten nykyisiä yhteyksiä tulisi mielestäsi kehittää?

Jätä kommentti ja osallistu suunnitteluun!

14 kommenttia:

  1. Peijakseen tiheä suora (pien)bussilinja Koivukylän- ja Leinelän asemalta.
    Koivukylässä pitäisi lähteä liityntäpysäköintipaikan kääntöpaikalta, eli mahdollisimman läheltä asemaa. Samaten Leinelässä mahdollisimman läheltä asemaa, paikasta johon on helppo päästä junasta. Tämä voisi olla yksi heilurilinja Koivukylän asema - Peijas - (Asola -) Leinelän asema.
    Reitti voisi mennä Koiuvukylästa suoraan Peijakseen, josta Asolan läpi Leinelään. Pikkubussit riittänee, ja nillä voinee ajaa Asolan läpi aiheuttamatta liiallista häiriötä pientaloalueelle.

    VastaaPoista
  2. Bussilinjat 69 ja 87 kulkemaan Merkkipuuntien, Kuninkaanmäentien ja Vanhan Porvoontien kautta, jolloin saadaan Kuninkaanmäestä paremmat ja nopeammat yhteydet Tikkurilaan (josta mm. pää- ja kehäradalle) sekä Peijakseen ilman aikataulunmuutoksia ja lisäkustannuksia, koska pitkän ja hitaan linjan 68 ei tarvitsisi enää kiertää Kuninkaanmäen kautta.

    VastaaPoista
  3. Hakunila-Kehä III-Puistola as. Sellainen linja tarjoaisi nopeimman mahdollisen syöttöyhteyden Hakunilasta junalle. Voisi kulkea ainakin ruuhka-aikoina. Puistolan asemalta jatkaisi mahdollisesti Siltamäen kautta Tammistoon tai vaikkapa Malmille. Hakunilasta Malmille ei taidakaan olla suoraa yhteyttä vielä.

    VastaaPoista
  4. Toivoisin suorempaa yhteyttä Koivukylästä Porttipuistoon, Hakunilaan ja metrolle. Nykyinen 87 kiemurtelee Hakunilan lähiöitä ja vie aikaa.

    Koivukylästä on myös melko tuskaista päästä ostoksille Tuusulantien varteen. Reitti voisi hyvin kulkea Peijaksen, Leinelän ja Ruskeasannan kautta.

    VastaaPoista
  5. Suora bussiyhteys Hakunilasta/Itä-Hakkilasta säilytettävä keskustaan. Työmatkalaisissa todella runsaasti Viikkiin, Arabiaan ja Sörnäisiin menijöitä.

    VastaaPoista
  6. Peijaksen sairaalan kautta koukkaa nykyisin jo varsin moni bussilinja. Sen sijaan bussiliikenne Koivukylästä Tuusulan tien kautta Helsingin keskustaan on vuoroväleiltään tosi harvaa - varsinkin viikonloppuisin. Toivoisin enemmän bussivuoroja.

    VastaaPoista
  7. Samaa mieltä edellisen kanssa! Taitaa olla ainoana 623z joka ajaa Asolanväylää Koivukylästä Korsoon päin koukkaamatta Peijaksessa. Se sairaalan kautta koukkaaminen on usein ihan turhaa. Lisäksi sekoilua aiheuttaa esim. nykyinen linja 72 tulee Koivukylästä Peijakseen ja yhtäkkiä lähteekin samaa reittiä takaisin vaikkei Peijas mikään päätepysäkki linjalle ole -- mitä järkeä??

    Jumbon/lentokentän suuntaan voisi olla Koivukylästä bussivuoro, nyt täytyy mennä hölmösti junalla ensin Tikkurilaan. Pakkala/Tammisto/lentokentän seutu on kuitenkin kehittyvää aluetta jonne yhteyksiä tarvitaan.

    VastaaPoista
  8. Mielestäni Havukoskelta peijaksentieltä pitäisi saada Leinelän asemalle bussilinja sitten kun kehärata avataan taikka jo ennen sitä.En ole lukenut muiden kommentteja joten en tiedä josko asiasta on jo jokin kirjoittanut.Minulle oli mukava yllätys kun huomasin että koneella oli mahdollisuus osallistua esittelemään bussilinjojen suunnittelua.

    VastaaPoista
  9. Kuulin, että tulevaisuudessa bussi numero 72 ei enää menisi Peijakseen saakka. Se on kyllä niin väärin, sitä ei voi hyväksyä. Ihmiset ovat heikkokuntoisia mennessään sairaalaan tai sieltä päästyään, eivät he voi kävellä. Ei kaikilla ole autoja tai kuljettajia.

    VastaaPoista
  10. Hei
    Asun Ulrikankujalla. Siinä kulmalla on mukavasti pysäkki, mutta siihen on hyvin vaikea päästä kauppojen ja postin luota. Sama on toisin päin takaisin. Sain jalkani kipeäksi ja jouduin pitkäksi aikaa sairaslomalle. Yritin päästä käymään kaupoissa. Mutta se osoittautui mahdottomaksi seikkailuksi bussien kanssa. Bussit kiertävät aivan muita reittejä. Haluan tietää, miten tuon muuten niin lyhyen matkan pääsee kulkemaan bussilla joustavasti edes takaisin. Minä en onnistunut siinä koko aikana. Pyydän, että otatte huomioon tämän suorana matkana. Onko liikuntarajoitteisia ajateltu heidän halutessa käydä kaupassa.
    Ystävällisin terveisin Pirkko Hujanen

    VastaaPoista
  11. Länsimäki on osa Vantaata, kuten myös Rajakylä ja Vaarala. Meitä asukkaita on paljon ja uuden suunnitelman mukaan meiltä lähtee ainoa Peijaksen suora yhteys kun 87 reittiä muutetaan.

    VastaaPoista
  12. Korson "länsipuolelta" ei enää yhteyttä Peijakseen lukuunottamatta 973 ja 974, jotka kulkevat suhteellisen harvoin. Ymmärsinkö oikein? Kyllä työmatka- ja asiointiliikennettä on paljon Peijakseen.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kulomäestä pitää päästä Peijaksen kautta Tikkurilaan, ja vielä mahdollisimman suoraan (Asolantietä). Onhan se tosi outoa jos sairaalaan ei enää pääse, siellähän käydään laboratoriossa ja lääkärissä. Foibessa on vesijumppaa ym.
      Suunnittelu on nyt sillä tasolla, että aivan kuin Leinelä olisi kaiken korvaava parannus.
      Parempi säilyttää nykyiset reitit (parannellen), ja tehdä mahdolliset muutokset sitten kun näemme, miten sen käyttö muotoutuu.
      Linjojen lähtöajat muutettava Laulurastaantieltä eriaikaiseksi 731:llä ja 72:lla, samoin Korsosta Kulomäkeen, hölmöä peräkkäin ajelua ja sitten taas pitkä väli.

      Poista
    2. Tässä oli monta viisasta ajatusta. Toivon myös, että Peijaksen yhteys säilyy. Työmatkaliikennettäkin on. Lisäksi Peijaksen vieressä vuoropäiväkoti, jossa hoidetaan myös Korson alueen lapsia.
      Ja toden totta, on surkuhupaisaa, kun bussit köröttävät mennen tullen peräkanaa ja sitten on pitkä tauko välissä.

      Poista